Tuesday 12 March 2013

Lebihan sisa makanan untuk mereka yang tidak berkemampuan.

Assalamualaikum dan Salam Nukilan Pena Santapan Minda



Tidsk semua bernasib baik dan mampu menikmati makanan setiap hari. Ada mereka yang kurang berkemampuan dan terpaksa menegmis untuk mendapatkan sesuap makanan bagi mengisi perut. Menyedari hakikat itu, seorang pemilik restoran mengambil inisiatif membantu mereka di jalanan yang tidak berkemampuan untuk mengisi perut mereka.

Pemilik restoran mengumpul lebihan sisa makanan pelanggannya yang masih elok dan dimasak semula untuk diberi kepada mereka yang tidak berkemampuan di sektiar restoran tersebut secara percuma. Kebanyakan daripada mereka adalah kanak-kanak yang menyara hidup dengan meminta sedekah. Usaha murni ini telah dijalankan lebih lima tahun.

Walaupun hanya sekadar lebihan sisa makanan, tapi bagi aku usaha ini harus dipuji kerana sekurang-kurangnya , anak jalanan ini dapat mengisi perut mereka. lagipun, sisa yang masih elok sahaja yang dikumpul. Ye la, untuk memberi makanan baru mungkin pemilik restoran ini tidak mampu, jadi alternatif nya beliau berusaha juga untuk memberi walaupun hanya lebihan sisa makanan.

Sumber: berita terkini TV3 12/3/2013 (slot pagi)

kata hati: aku dah lupa ini berlaku kat negara mana..


0 orang baik tengah conteng:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More